[ Evariste | Forum ]

From patrick.schouller@inria.fr Fri Sep 28 10:30:18 2001
To: (Suppression de la liste des destinataires)
From: Patrick Schouller
Subject: Programme e-Content / Info Day et Financing Possibilities /
  Frankfurt 10 octobre 2001

The European Commission invites you to attend the eContent Programme's
session "Information Day & Financing Possibilities for Digital Content" at
the Frankfurt Book Fair, Europaroom Hall 4-0, 10 October, 15.00-17.00.

At the event representatives of the European Commission will give an
overview of activities and financing possibilities in the field of digital
content. In addition, participants can get practical and useful information
about the eContent Programme's forthcoming call for proposals on digital
content on global networks, to be launched 1st November next. The call's
total fund is in the order of EUR 30 million.

Speakers representing key industry players and research, will address
digital content and services for the emerging 3G mobile platform, which is
one of the call's key themes.

By attending you will get a clear picture of Europe's challenges,
opportunities and actions at the digital content arena, and the possibility
to get funding for your European project.

Sign up for free today at http://www.cordis.lu/econtent/register_101001.htm
and receive the admission to the European Commission's cocktail at 17.00.

European Commission
eContent Programme Office
DG Information Society-Directorate D
http://www.cordis.lu/econtent/
e-mail econtent@cec.eu.int
Fax: +352 4301 34959

AGENDA

Download the agenda in PDF format :
ftp://ftp.cordis.lu/pub/econtent/docs/agenda_101001.pdf

European Commission - DG Information Society
53rd Frankfurt Book Fair

Wednesday 10 October 2001, - Hall 4.0 - Room Europa

15h00-17h00

15h00
The Information Society - taking the lead with European digital content
Peter ZANGL
Deputy Director General
DG Information Society
European Commission

15h40
A publishers view on 3rd generation telecommunications services for content
delivery
Leonardo MONTECAMOZZO
Marketing Director
Giunti Multimedia Srl

16h10
Personalised information services - An Electronic Information Commodity for
3G Telecom applications and its markets
Thomas RITZ
Dipl. Inform.
University of Stuttgart IAT/Fraunhofer IAO

16h40
3rd generation online service based on newspaper contents
Michele MOTTINI
Research & Development Director
TERA Digital Publishing S.p.a.

17h00   Cocktail

Patrick SCHOULLER
Representant national aux comites IST - TEN TELECOM - IAP & PROMISE
DIGITIP STSI
Ministere de l'Economie des Finances et de l'Industrie
Le Bervil  12 rue Villiot
75572 PARIS CEDEX 12
Telephone : 33 (0)1 53 44 94 25
Telecopie : 33 (0)1 53 44 98 51
Mel : patrick.schouller@industrie.gouv.fr

En temps que fonctionnaire du ministère de l'économie des finances et de
l'industrie et représentant national français dans plusieurs comités de
programmes communautaires (IST TEN TELECOM IAP PROMISE) je dispose de beaucoup
d'informations sur les activités communautaires (et nationales françaises)
relatives à la société de  l'information et ses activités (annonces d'appels à
proposition, de recherche de partenaires, d'organisation de congrès etc...)qui
peuvent intéresser les acteurs de cette société de l'information. C'est
pourquoi je diffuse un  certain nombre de messages, comme celui ci-dessus.
Votre adresse figure dans ma liste car vous avez sans doute participé à une
activité de ce type et je pense que vous êtes intéressé. Naturellement vous
pouvez à tout moment m'envoyer un e-mail pour vous désabonner, mon intention
n'étant pas de spamer les gens avec des courriers indésirables. Ma liste de
diffusion ne sert qu'à cette activité et n'est pas destinée à des fins
commerciales. Merci de votre compréhension.